Kraći program rada s roditeljima 'Slušaj kako rastem'

Roditeljska uloga jedna je od najvažnijih, najzahtjevnijih i najodgovornijih uloga s kojima se u životu nosimo, a uključuje mnoge vještine kojima nas nitko ne uči. Često je izvor velikog veselja, ali i velike frustracije.

Naše doba, doba je velikih znanstvenih otkrića i tehnoloških dostignuća, međutim, u području međuljudskih odnosa i komunikacije napredovali smo vrlo malo, najčešće zahvaljujući osobnom interesu i motivaciji, a ne sustavnoj edukaciji. Komunikacija u obitelji se promijenila neznatno, a većina ljudi odgaja djecu i komunicira s njima na način kako su to činili njihovi roditelji. U međuvremenu, mijenja se način života prosječne obitelji i suvremena znanja o odgoju djece. U svim tim zbivanjima, roditelji se uglavnom snalaze sami, bez mnogo podrške u vlastitom iskustvu i bez dobrih uzora u okolini koji bi im u razvoju kompetentne roditeljske uloge pomogli.

Kroz program 'Slušaj kako rastem' cilj nam je omogućiti sudionicima (roditeljima djece koja pohađaju naš vrtić) da kroz interaktivne radionice upoznaju znanstvena stajališta o pozitivnoj interakciji roditelja i djeteta, upoznaju bolje sebe kao roditelja, doznaju za druge mogućnosti odnosa prema djetetu i razvijaju roditeljske vještine i kompetencije.
Voditelji radionica su Suzana Kovačić, psihologinja savjetnica (autorica programa), Renata Kubelka, defektologinja savjetnica i Suzana Pinević, odgajateljica mentorica. Voditeljice dobro poznaju razvojne osobine djeteta, potrebe i ponašanje djece rane i predškolske dobi. Komunikacijske vještine su dio njihove osobnosti, njeguju stav da su roditelji i stručnjaci partneri u odgoju djeteta i zalažu se za načela ravnopravnog dostojanstva u odgoju.

Program se realizira kroz neposredan rad s roditeljima putem osam tematskih radionice tijekom dva mjeseca jedne pedagoške godine u sobi dnevnog boravka vrtića. Na radionicama može sudjelovati deset do petnaest roditelja. Svaka radionica traje 75 minuta. Organizacija rada je fleksibilna i prilagođava se potrebama roditelja.
Teme radionica:
  1. Temeljne psihološke potrebe
  2. Kako pronaći prave riječi kada se dijete neprimjereno ponaša (ne želi poslušati, ljuti se, impulzivno je...)
  1. Ja poruke
  2. Povratna informacija
  3. Zna li dijete što ja hoću
  4. Uloga majke i oca u odgoju djeteta (ili razlike između mame i tate)
  5. Obiteljski rituali
  6. Kako podržati i nadograditi djetetovu igru

Ispiši stranicu